۱۳۹۰-۱۱-۱۴

خامنه‌ای: در قضیه هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم؛ ما هم تهدیدهایی داریم که به وقت خود اعمال می‌شود

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۴ بهمن‌ماه، و در واکنش به شایعات حمله نظامی به ایران ضمن اشاره به این که «ما هم تهدیدهایی داریم که به وقت خود اعمال خواهد شد»، بار دیگر تاکید کرد که ایران در قضیه برنامه هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین ایالات متحده را رژیمی خواند که «در چشم مردم خودش ساقط شده» و دیگر «امیدی بهش نیست».

آقای خامنه‌ای در سی و سومین سالگرد انقلاب سال ۱۳۵۷ با اشاره مستقیم به این تهدید آمریکا و اسرائیل که «همه گزینه‌ها روی میز است» چنین اظهار نظر کرد که در صورت درگرفتن جنگ و حمله به ایران، «جنگ ده برابر به ضرر آمریکاست».

ایالات متحده و متحدانش به‌ویژه اسرائیل در بحث از پرونده هسته‌ای ایران و سر باز زدن جمهوری اسلامی از غنی‌سازی اورانیوم بارها اعلام کرده‌اند که در مقابله با برنامه اتمی ایران «همه گزینه‌ها روی میز است»، به این معنا که در نهایت حتی گزینه حمله نظامی هم از نظر دور نخواهد بود.

در مقابل جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است، اما با این همه تاکنون مشمول چهار دور تحریم از سوی شورای امنیت سازمان ملل و لیستی بلندبالا از تحریم‌های یک‌جانبه قرار گرفته است.

کار با گستردگی و فشار این تحریم‌ها به آنجا کشیده است که حتی مقامات جمهوری اسلامی نیز اذعان می‌کنند که این تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور اثرگذار بوده است.

با این همه آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه اعلام کرد که «تحریم‌ها باعث می‌شود که از داخل رشد کنیم» و به دنبال این گفته تاکید کرد که «ایران در قضیه هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد».

او همچنین در موضوع برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی در ادامه گفته‌هایش افزود که «ما هم تهدیدهایی داریم که به وقت خودش اعمال خواهد شد».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر